Bemutatkozás
Történetünk
Céljaink
Tevékenységeink
Projektjeink
Alapszabály
Hírek
Belföld
Külföld
Eseménynaptár
Támogatott pályázatok
Információ
Elérhetőségek
Tagszervezeteink
Statisztikák
Hasznos tudnivalók
közhasznúsági jelentések
Szakmai anyagok
Tanulmányok
Jogi dokumentumok
Kife könyvtár
Könyvajánló
Támogatók
Minden adományozónknak köszönjük, hogy támogatásukkal hozzájárultak a KIFE tevékenységéhez és céljainak megvalósulásához!
Linkek
Tagszervezetek
Magyar oldalak
Nemzetközi oldalak
Hírlevél
Hírlevelek
hirlevel feliratkozás
hírlevél leiratkozás
Jelenleg nincs aktuális hírünk
KÖNYVAJÁNLÓ

 

Továbblépni a tervezéstől a tettek felé

Tudásszerzés a legtöbb ember életében legkésőbb a 25. életévet betöltve lezárul. Az élethosszig tartó tanulás gondolata, igénye újabb kétszer 25 évvel növeli, azaz megháromszorozza a képzési piacnak a keresletét. Nem kétséges, ez olyan mértékű növekedés, amellyel a hagyományos "négyes" – ipar, mezőgazdaság, kereskedelem, szolgáltatás – mellé emelkedik a tudásgazdaságnak nevezhető, a tudás hasznosítására és átadására szerveződő innovációs és képzési szolgáltatások ágazata. Annak, aki ezen a piacon eladni kíván – mint a felnőttképző szervezetek is – jó, ha kellően ismerik annak sajátosságait, helyzetét. Ebben nyújthat hasznos segítséget az MNT "Továbblépni a tervezéstől a tettek felé" címmel, 2008-ban készült tanulmány kötete.

 

A tudásszerzés hagyományos útja többé-kevésbé lezajlik az ember első 25 évében, legkésőbb a felsőfokú diploma megszerzésével. Ami utána jön, az legtöbbször gyakorlatszerzés, szakmai elmélyülés, vagy kiegészítés, és legfeljebb valamilyen tudományos fokozat elérését célzó kiegészítő képzés. Az ezt meghaladó képzések, tudásigények mellett kezdődik az élethosszig tartó tanulás értelme. Élethosszig tartó tanulás szemlélete szerint újabb, még kétszer annyi időt tölt, töltene iskolapadban mindenki. Közgazdász szemmel ez azt jelenti, hogy a hagyományos képzési piac megháromszorozódhat.

A könyv a Magyar Népfőiskolai Társaság "Az élethosszig tartó tanulás népszerűsítése, az EU elvárások megismerése" című projekt zárótanulmánya, amely tájékoztatást nyújt a projekt keretében lezajlott országos szinten végzett szakmai feltáró és elemző munkáról. Jól összefoglalja, elemzi a magyar felnőttképzést, különösen, hogy tematikájában követi és összehasonlítja a magyarországi helyzetet az EU Bizottság által, összeurópai szinten készült két tanulmánnyal, a 2006-os "Felnőttkori tanulás: soha nem késő tanulni" valamint a 2007-ben készült "Cselekvési terv a felnőttkori tanulásról" című munkával.

A "Továbblépni..." elemzései szükségképpen összefoglalóak, hiszen szinte mindenre kiterjednek. Helyet kapnak benne mind a politika oldaláról való elemzés, mind a felnőttképzés szakemberi, pedagógusi, vezetői, irányítói igényeinek fejlesztésére-, mind az egyéni tanulóra irányuló elemzések. Részletekről a kihagyás veszélye nélkül nehéz lenne szólni, és kiemelni is érdemtelen volna. A könyv ugyan "madártávlatból", de mindenre rálátást ad annak, aki kinyitja.

A magyar felnőttképzés jelenlegi tükre is lehet ez a könyv, olyan munka, amely nagy segítséget jelenthet minden felnőttképzéssel foglalkozó szervezetnek, ahhoz, hogy elhelyezze magát, és saját szakmai-, tárgyi- és eszközforrásainak, kompetenciáinak reális ismeretében képes legyen pontosabb pozicionálásra, fejlődési irányainak meghatározására, a kötet címében jelzett továbblépésre.
 

 vissza az oldal elejére

 

 

Teljeskörű menedzsment képzési házak számára – Gyakorlati kézikönyv



A Renovabis elnevezésű német segélyszervezet kiadásában jelent meg Andrea Mewaldt: Teljeskörű menedzsment képzési házak számára – Gyakorlati kézikönyv egyházi fenntartású képzési házak létesítéséhez Kelet-Európában című könyve. A kiadvány célja, hogy segítséget nyújtson egy képzési ház menedzsment feladatainak áttekintésében, praktikus tanácsokat adjon intézmények vezetéséhez.

 

A kiadvány olyan gyakorlati tapasztalatokat rögzít, amelyet egy zágrábi intézmény megnyitásakor és több más kelet-európai képzési ház vezetése során halmozódtak fel. A szerző konkrétan részt vett a képzési házak menedzsmentjének kiépítésében, találkozott a nehézségekkel és problémákkal, amelyekre megoldást kerestek az adott helyi környezetben. A könyv célja, hogy támpontot adjon más, egyházi fenntartású képzési intézmények vezetéséhez, illetve indításához.

A könyv első része a képzési fogalmakkal, az egyházi felnőttképzéssel foglalkozik, majd a képzési programok indításához szükséges átgondolnivalókat (tematikus kulcspontok, profilépítés, célcsoport meghatározás, képzési programok megtartása és akkreditációja) tartalmaz.
Utána a képzési házak építésével kapcsolatos tudnivalókat és szervezet felépítési szempontokat fogalmaz meg, mint használati koncepció, így a műemlékvédelem, környezetvédelmi szempontok, egyes helyiségek felépítése, praktikussága, képzési ház és hotel üzemeltetés, formális feltételek stb.
Kiemelten foglalkozik a humánerőforrás menedzsmenttel, pénzügyi és gazdasági működtetéssel, beleértve a rentabilitás eléréséhez adott tippeket is.
A képzési házak fundraising tevékenysége és marketing munkája meghatározó a fenntarthatóságot illetően is, ezért külön-külön fejezet tárgyalja az adományszervezési feladatokat és a marketing egyes területeit (imázs, logo, website, kliens menedzsment stb.)
A könyv végül jó támpontot ad a képzési házak minőségbiztosításának kialakítására és a monitoring munka biztosítására. A függelékek több űrlapmintát tartalmaznak, amely segíti a képzési házak működtetési munkáját.

A gyakorlati tapasztalatokon alapuló és gyakorlati tanácsokat tartalmazó könyv német nyelven hozzáférhető a KIFE iroda könyvtárában. Kérjük, hogy amennyiben érdeklődik a könyv iránt, jelezze irodánknak és kölcsönözzük az Ön számára. Elérhetőség: info@kife.hu


Nyomtatási nézet Kife, 2009. szeptember 10.
Katolikus Ifjúsági és Felnõttképzési Szövetség
Székhely, postacím 6725 Szeged, Kolozsvári tér 12/b
Telefon: (62) 426-785 | Fax: (62) 426-785
E-mail: info@kife.hu